Salzburg - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Angelique Ham - WaarBenJij.nu Salzburg - Reisverslag uit Salzburg, Oostenrijk van Angelique Ham - WaarBenJij.nu

Salzburg

Door: AngelgoesMadagascas

Blijf op de hoogte en volg Angelique

26 Mei 2012 | Oostenrijk, Salzburg

Vrijdag 25 mei begint voor mij een nieuw avontuur. Ik ga met Saskia met de auto naar Kroatie. Dit keer niet backpacken maar ik ga kamperen. Heel vroeger ooit gedaan met mijn ouders. En nu nog met een tentje naar festivals maar 3 weken in een tentje daar is toch een hele voorbereiding voor nodig. En aangezien ik niet zo van het plannen en regelen ben voor vakantie's doet Sas hier het meeste in. Nadat we van onze ouders afscheid hebben genomen gaan we. Het is heerlijk weer en later op de dag merken we ook dat het Pinksterweekend is. Dus ja.... dan wordt het ineens druk. Hmmmmm. Dat wordt een lange zit, want we willen tot Salzburg rijden. We hebben de nodige plaspauzes en dan merk je dat we toch weer Nederlands zijn. Het kost 0,70 eurocent om te plassen!!! Maar aangezien we niet dik zijn en heel dicht tegen elkaar aan kunnen lopen kunnen we in 1 keer door. He en we krijgen ook nog een kortingsbon van 0,50 eurocent. Die benutten we natuurlijk ook meteen. Het is heel gezellig in de auto en we zeggen nog tegen elkaar dat we wel op tijd moeten tanken. Een hoop gelach en blablabla verder hebben we ineens 700 km gereden. Je voelt hem al aankomen. De auto zegt (ja, deze luxe auto geeft aan hoever je met een tank kunt rijden, of beter gezegd hoe ver we nu nog kunnen rijden) dat we nog 60 km kunnen rijden. Hmmmm of ik geen tankstation weet. TUURLIJK!!!! We hebben er genoeg gezien maar als je er 1 nodig hebt zijn ze er niet. Dan maar Tom Tommie raadplegen. Maar daar word ik ook niet wijzer van. Ik zeg gewoon rijden en we zien wel. Maar Sas is er niet echt gerust op. Zullen we er dan maar af gaan want hier in de bergen gaat de benzine hard. Oke, airco uit, muziek uit, achter een vrachtwagen rijden om minder wind te vangen. En dan als we de afslag hebben genomen zie ik een bordje van een tankstation. Hup de snelweg weer terug op. Yes, we made it. We staan bij een tankstation en de auto zou nog 30 km kunnen rijden. O, dan hadden we die volgende ook nog wel kunnen halen. Tegen de avond zijn we eindelijk in Salzburg. Op de teller staat 860 km. We rijden meteen naar de camping en zetten ons tentje op. Voor 25 euro staan we op een hele luxe camping. Deze nemen we maar omdat we een zimmer frei toch wel erg duur vonden (45 euro per persoon). Tja als je die Zuidamerikaanse prijzen bent gewend is het even aanpassen, maar met 25 euro komen we weer aardig in de buurt. Onze eerste nacht in Oostenrijk en we hebben er zin in.
's Morgens gaan we op ons gemak ontbijten en we hebben besloten om nog een nacht in Salzburg te blijven want het lijkt ons wel een hele mooie stad. We kopen een Salzburgcard en hiermee kunnen we echt alles doen. We nemen de bus naar de stad en bezoeken Festung Hohensalzburg. Hier hebben we een mooi uitzicht over de stad. We bezoeken nog een paar kerken en dan is het tijd om het hoger op te zoeken. We gaan met de kabelbaan naar de summit of the Untersberg deze is 1853 m hoog. Hier ligt nog sneeuw op en je hebt echt een mega mooi uitzicht. Het is wel erg grappig om te zien dat wij hier in ons t-shirt en korte broek rondlopen en de rest loopt hier in winterjassen met muts en handschoenen. Wie zijn nu de bikkels !!!
We gaan ons opwarmen in de Mirabellgarten en lopen zo weer de stad in. Wat is het hier mooi, zelfs de winkelstraten zijn erg mooi. Overal zie je prachtige uithangborden. Volgens mij verkopen ze hier niets want iedereen zit naar boven te gapen en ziet geen 1 winkelraam. Na een terrasje gaan we op zoek naar eten. En dat wordt een Chinees. 10 euro voor all you can eat. Een succesvol dagje waar we het maximale uit hebben gehaald. Op naar nog meer prachtige dagen.

• 26 Mei 2012 - 18:45

Riet:

Het begin is weer gemaakt. Mooi lang verhaal.Geniet er samen van. Groetjes vanuit een warm zeeland, 26 graden.

• 26 Mei 2012 - 18:56

Carola:

Hoi Angelique, was vergeten dat je op vakantie ging. Nog bedankt voor je mailtje. Heel veel plezier en ik ga jullie volgen.

• 27 Mei 2012 - 06:29

Je Moeder:

Heel fijn dat ik jullie weer kan volgen Geniet ervan groetjes mam.

• 27 Mei 2012 - 08:14

Leon:

Zo flink stuk gereden.
    Veel plezier.

• 28 Mei 2012 - 12:16

Marion Beelen:

Hoi Angelique, een hele fijne vakantie en ik ga je zeker weer volgen.....

Groetjes, Marion

• 28 Mei 2012 - 19:27

Linda:

Geniet ervan ladies! Ben benieuwd naar jullie ervaringen! Eric en ik willen in sept. waarschijnlijk ook die kant op, dus alle tips zijn welkom:-) Liefs Linda

• 28 Mei 2012 - 19:39

Carolien:

Leuk om te lezen wat jullie allemaal mee maken.
    Veel plezier samen

• 29 Mei 2012 - 06:42

Liset:

Hoi dames,
    Ik wens jullie een hele fijne vakantie!!
    Groetjes,
    Liset

• 29 Mei 2012 - 18:51

Simon:

Haha, Oostenrijk. Da's andere koek dan Zuid-Amerika. Maar ... Oostenrijk is schitterend, Salzburg zéker en de mensen zijn vriendelijk.
    Heel veel plezier en ontdek ze!
    Wijzelf zijn net terug van een kleine week in Duitsland, vandaar de later reactie.

Simon