Nicaragua here we come - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Angelique Ham - WaarBenJij.nu Nicaragua here we come - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Angelique Ham - WaarBenJij.nu

Nicaragua here we come

Door: AngelgoesMadagascas

Blijf op de hoogte en volg Angelique

09 December 2011 | Nicaragua, Managua

Hier zijn we weer. Het is 8 december 2011 en ik mag mezelf een echte geluksvogel noemen. Voor de 2e keer dit jaar maak ik een verre reis. Ik ga terug naar een deel van de wereld wat me toch het meest blijft trekken. Latijns-Amerika. Om precies te zijn Midden-Amerika. We beginnen in Nicaragua en zullen eindigen, waar ik een jaar geleden ook met mijn trouwe reismaatje Linda was, in Panama-City. Dit keer ga ik niet het avontuur aan met Linda maar met een reismaatje die ik dit jaar in Madagascar heb leren kennen. En met wie ik dezelfde passie deel. Backpacken !!!!

Voor het eerst in mijn backpack bestaan vlieg ik rechtstreeks. (Nou ja, 1 tussenstop in Panama). Geen lange wachttijden op vliegvelden en voor het eerst niet over Amerika. Wat een genot. Dit alles zijn bewuste keuzes maar ik moet nog erg aan de luxe wennen ;-). Wat geen bewuste keuze was, is eigenlijk onze bestemming. De bedoeling was om naar Guatemala, Honduras en El Salvador te gaan maar door omstandigheden is het op het allerlaatste moment nog gewijzigd. Nicaragua is het geworden. Na toch nog 20 vermoeiende lange uren (waarvan ruim 12 vlieguren) zijn we in één van de grotere landen van Midden-Amerika aangekomen.
Het is vrij arm, nog relatief weinig bezocht, maar ze zeggen wel één van de mooiste landen van Midden-Amerika. Nicaragua heeft een oppervlakte van ruim 3x Nederland. Dat wordt dus aanpoten en we beginnen in Managua. Managua is eigenlijk een overblijfsel van de oorlog tussen Granada en Leon. Maar of het slim is geweest om de hoofdstad hier te bouwen... Het ligt namelijk op een breuklijn. Dus eigenlijk alles wat ze ooit hebben gebouwd is al een keer ingestort. Maar eerst naar onze hostel. In de LP en FP staat dat het 10 dollar per persoon kost. Want een taxi betaal je hier per persoon en niet per taxi. Dat vinden wij natuurlijk weer te duur. En ja hoor. We zijn het nog niet afgeleerd. We krijgen uiteindelijk een taxi voor 9 dollar dus 4,5 dollar per persoon. Onze hostel ligt in een niet zo´n fraaie buurt. Dus meer dan even de straat oplopen voor een drankje en water inslaan doen we niet. Managua is trouwens ook niet echt de moeite waard. Het ligt aan een meer dat sterk vervuild is en het enige mooie wat de stad rijk is, is de oude kathedraal maar die staat op instorten. De straten zijn wel erg mooi versierd voor kerstmis en om de 100 m staat een kerststal. En die is dan ook meteen met veel glitter en glamour. We zijn trouwens 1 dag te laat voor een feestje. Op 7 december vieren de mensen de dag van de beschermheilige van Nicaragua zoals wij de heilige Maria eren. Maar ook vandaag is er overal op straat vuurwerk te zien. En nu snel naar bed. ´s Morgens besluiten we om naar Matagalpa te gaan. Hiervoor moeten we weer de taxi terug nemen richting vliegveld. Nog goedkoper natuurlijk maar ben wel blij dat ik heelhuids uit die taxi kom. Goed, ik moet weer even wennen aan de rijstijl. Het was trouwens een goede keuze om niet in Managua te blijven hangen want veel moois heb ik niet gezien onderweg. En de bus naar Matagalpa hebben we snel gevonden. Het is een chickenbus. Eentje die helemaal vol wordt gestouwd en waarvan als je denkt dat ie vol zit er altijd nog eentje bij kan. Zelfs de verkopers van eten en drinken wurmen zich door deze overvolle bus. Echt leuk om te zien. En het ritje was weer spotgoedkoop. Voor 1,25 euro zit je 2,75 uur in de bus. Onderweg was het vooral een dorre bedoening. Het is vandaag dan ook behoorlijk warm en we zijn blij als we eruit mogen. We zitten nu tussen de bergen en de temperatuur is aangenaam. We zoeken een hostel en gaan wat eten op de lokale markt. Nu nog afwachten tot morgen hoe het eten is gevallen ;-). De stad zelf is ook weer niet echt mooi maar de omgeving moet hier erg mooi zijn en dat gaan we dus morgen bekijken. Dus nu snel naar bed want morgen wordt een drukke dag.

Hasta Luego

  • 10 December 2011 - 11:32

    Marion Beelen:

    Hoi Angel,

    Ik hang weer aan je lippen !!!!!
    Heel veel plezier en geniet er weer van.

    Groetjes uit Valkenswaard


  • 10 December 2011 - 12:42

    Sabine Waalre:

    Hee Angel!
    Ik was afwezig en dus niet meer in de gelegenheid je een fijne vakantie te wensen! Bij deze dus!!! ik volg je weer op de voet, dus hoop dat je veel updates stuurt met fotos! pas goed op elkaar en veel plz!!!
    xx Sabine

  • 10 December 2011 - 18:54

    Liset:

    Hoi Angelique,
    Ik wens jou en je reisgenote een avontuurlijke en hele fijne vakantie toe. Ik lees het wel vanuit een nog steeds vorstvrij NL.
    Groetjes van Liset en Maarten

  • 10 December 2011 - 19:21

    Carola:

    Hoi hoi,
    ik wist niet dat je al onderweg was. Heb je niet meer gezien en heb je dus ook geen fijne vakantie kunnen toewensen.
    Bij deze dus, geniet ervan en blijf vooral over je leuke avonturen schrijven.

  • 10 December 2011 - 20:34

    Simon:

    Geweldig hoor! Wat zou ik graag als je maatje zijn meegegaan (haha).
    Tja, en dan die taxirit, in Amsterdam starten ze voor dat geld hun wagen niet eens.....
    Vond het wel lollig te lezen dat je tot morgen moest afwachten hoe het eten was gevallen.
    Wens jullie nog een heel fijne reis toe zonder inwendige problemen...

    Groet

    Simon

  • 11 December 2011 - 08:38

    Je Moeder.:

    Eindelijk lukt het me ik kan jullie volgen hoop ik.Het weer is heel goed en dat doet al veel hé.Ben voorzichtig en geniet .

    Groetjes xxxx mam.

  • 11 December 2011 - 08:50

    Paul B Uit Voorburg:

    Hela Monique en Angelique,
    bij deze in de favorieten en keep up the good words.

    plezante reis samen!

  • 11 December 2011 - 19:18

    Riet:

    Hoi Angel

    Het begin van je reisverslag is weer gemaakt. Kei leuk hoor dat we zo mee kunnen genieten van je rondreis. Fijne vakantie en geniet ervan

    Liefs Riet

  • 11 December 2011 - 19:35

    Saskia Fooy:

    Hey Angelique,
    Leuk om jullie via deze weg te kunnen volgen, dat ga ik zeker doen.
    Als ik dit zo lees krijg ik ook weer de kriebels om te gaan backpacken.
    Geniet ervan!.
    Liefs Saskia


  • 12 December 2011 - 12:42

    Linda:

    Ha lieve Angel, wat gaaf dat jullie er al weer zijn! Ik ben stiekem wel jaloers hoor;-) Maar geniet er met volle teugen van met je nieuwe reismaatje!! Liefs Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Managua

Terug naar Midden-Amerika

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2012

Mooie, interessante, leuke en grappige foto's

09 Januari 2012

Panama city

02 Januari 2012

Santa Catalina

30 December 2011

Boquete

26 December 2011

Bocas del Toro
Angelique

Actief sinds 12 Mei 2011
Verslag gelezen: 740
Totaal aantal bezoekers 85342

Voorgaande reizen:

16 Mei 2019 - 10 Juni 2019

Georgië

14 Oktober 2013 - 18 November 2013

On the move agian

28 November 2012 - 04 Januari 2013

Weer terug naar het backpacken!!

25 Mei 2012 - 15 Juni 2012

Een totaal andere vakantie

08 December 2011 - 07 Januari 2012

Terug naar Midden-Amerika

22 Mei 2011 - 14 Juni 2011

Madagascar

Landen bezocht: