Een kleurrijke treinreis - Reisverslag uit Manakara, Madagascar van Angelique Ham - WaarBenJij.nu Een kleurrijke treinreis - Reisverslag uit Manakara, Madagascar van Angelique Ham - WaarBenJij.nu

Een kleurrijke treinreis

Door: AngelgoesMadagascas

Blijf op de hoogte en volg Angelique

28 Mei 2011 | Madagascar, Manakara

De trein naar Manakara loopt over de enige spoorlijn waarover in Madagascar personen worden vervoerd. Hij werd in de koloniale tijd aangelegd. Het is wel een trein die je op tijd moet nemen want hij rijdt maar 1 keer per dag heen en de volgende dag terug. Via bergen en regenwoud daal je een flink stuk af en bereik je Manakara. Ondertussen stopt hij maar liefst 18 keer in dorpjes. Hier heb je de mogelijkheid om allerlei snacks te kopen. En ik kan je zeggen ze zijn heerlijk. Het is allemaal een kleurrijke bedoening. En veel mensen hangen uit het raam om wat te kopen. Dat weten de verkopers en die staan met goederen bij de trein alles omhoog te houden. Wij zitten natuurlijk 1e klas dus ik ga met Roderick, Judith en Monique eens een kijkje nemen tot het volgende station in de 2e klasse. Dit valt me eerlijk gezegd nog best mee. Het zit wat meer bij elkaar en ze nemen echt alles mee. Maar een kippenhok is het niet. Was trouwens wel leuk om een paar witte (zo noemen ze ons, vazaha) tussen al die zwarte te zien zitten. Na 8 uur bereiken we het eindstation dat aan de Indische Oceaan ligt. Wij slapen in een hotel dat op een landtong ligt. Het zijn erg mooie strandhutjes en we vallen in slaap met de zee als achtergrond. ‘S morgens lopen we naar de overzijde van de rivier waar de meeste mensen wonen. En daar kopen we op de markt onze lunch. De rest van de dag is het een busrit met 1 stop in de botanische tuin. Maar het mooiste wat we daar zien is een kameleon. Onze eind bestemming is Ranomafana. Het is een relaxed plaatsje met warmwaterbronnen. Rano betekent dan ook “water” mafana “heet”. Bij Ranomafana ligt één van Madagascar’s oudste overgebleven stukken regenwoud. Hier gaan we op lemuren jacht. Een dier dat alleen op Madagascar voorkomt. Maar eerst een goede nachtrust.

Veloma
Annie en Angelique

• 28 Mei 2011 - 15:51

Marion Beelen:

Hallo lieve Angel en Annie,
    Wat heerlijk om jullie mooie reisverslagen te lezen. Angelique ik hang aan je lippen want je kan zo mooi schrijven. Ik blijf jullie volgen tijdens deze mooi reis. let je wel een beetje op ons Annie !!!! haha.
    Geniet er samen van en ik hoop dat er snel foto's op staan.
    Groetekussssss Marion

• 28 Mei 2011 - 17:39

Ad Willems:

Hallo Angelique en Annie,

Pas maar op voor die lemuren. Ik heb gehoord van mensen die ook op jacht geweest zijn dat er diverse niet meer van teruggekomen zijn. Een gewaarschuwd mens telt voor twee!
    Overigens een erg leuk verslag.
    Ga zo door, prettige vakantie verder en ik hoop jullie nog terug te zien in Waalre.
    Groetjes.

• 28 Mei 2011 - 20:32

Liset:

Hoi Annie en Angelique.
    Wij wensen jullie een fijne reis vol avontuur en goeie ontmoetingen!
    Groetjes,
    Maarten en Liset
    p.s. pas op voor de wilde dieren!!!!

• 29 Mei 2011 - 17:42

Mieke:

Hoi Angelique (en annie),

Net genoten van jullie 1e en 2e reisverhaal. Je schrijft het zo mooi op angelique, 't is een genot om te lezen.

En ik lees al wel dat je naast het reizen met de groep ook tijd maakt voor wat uitstapjes op eigen initiatief....

Fijn dat we met jullie mee mogen lezen, we wensen jullie nog ' n mooie reis en GENIET !

Enneh ook ik heb even op google-maps gekeken waar madagascar ligt ....

Groetjes Mieke en Jan

• 30 Mei 2011 - 08:51

Linda:

Het was inderdaad weer een genot om dit reisverslag te lezen! HEERLIJK! Ben benieuwd naar die lemuren, ga zo maar eens googlen hoe het dier eruit ziet. Heb nog geen flauw idee! Hele fijne reis nog samen.

Liefs xx Linda

• 30 Mei 2011 - 18:36

Rene En Helen:

Je moet reisboeken gaan schrijven Angelique, erg leuk om de avonturen van jullie te lezen.

Groetjes,
    Rene en Helen

• 03 Juni 2011 - 14:32

Sabine Waalre:

Hoi Angelique!
    ik wist helemaal niet dat je wegging?? wat een super bestemming!
    heerlijk joh! geniet er van samen!
    schrijf je gauw weer wat?

liefs sabine

• 03 Juni 2011 - 16:59

Riet:

Wat kan jij mooi de verhalen opschrijven. Ik verheug me weer op je volgend reisverslag. Geniet en veel plezier samen.

Groetjes Riet