Terug naar het begin - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Angelique Ham - WaarBenJij.nu Terug naar het begin - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Angelique Ham - WaarBenJij.nu

Terug naar het begin

Door: AngelgoesMadagascas

Blijf op de hoogte en volg Angelique

08 Juni 2011 | Madagascar, Antananarivo

Vandaag een relax dagje. We lopen wat rond in de hoteltuin/moestuin. Dit is een Spaanse organisatie (NGO) die zich inzet voor de lokale bevolking. Ze planten snel groeiende bomen en planten en bomen die voor de nodige vitamines zorgen omdat de mensen hier erg eenzijdig eten. En ze hebben hier de laatste ezels van Madagascar. (Nee dat zijn wij niet haha) Hier zien we ook de Crested Drongo (zwarte kuif). Een zwart vogeltje met een kuif. En er zit een leuk verhaal achter. In Madagascar woedde lang geleden een brand en God zou degene die de brand zou blussen een kroon geven. Dus de vleermuizen deden hun uiterste best (daarom zijn ze ook zwart) en het lukte. En toen ze naar boven vlogen om de kroon op te halen vloog de luie Crested die helemaal niets had gedaan sneller en zei dat zij de brand hadden geblust. Dus gaf God (Weet niet wat hij heeft gedaan maar waarschijnlijk liggen slapen) hun de kroon (kuif). Nu zijn de vleermuizen boos op God en daarom hangen ze ondersteboven. Daarna gaan we natuurlijk weer naar het strand. Hier zien we hoe de vissers de netten binnen halen. Maar er komt maar weinig uit die zee, als dat het avondeten moet worden. We hebben een heerlijk standtentje gevonden en blijven de rest van de morgen hier zitten. Maar daarna moeten we helaas dit aangename plekje weer verlaten. We gaan terug naar Tulear want we moeten morgenvroeg om half 6 al op het vliegveld zijn en het is vanaf het hotel naar het vliegveld nog 2 uur (10 km) rijden op deze snelweg. Dus dat doen we nu maar. Maar we stoppen nog wel even bij een mangrove. Het is mooi om te zien dat ze hier nu het belang van de natuur in gaan zien. En met behulp van Europa zijn ze de mangroves aan het herplanten. Dit is natuurlijk de kraamplaats voor veel dieren. Maar is ook een natuurlijke bescherming tegen de zee voor de mensen. Heel vroeg eruit en op naar het vliegveld. Waar we natuurlijk weer moeten wachten op het vliegtuig die niet wil komen. Maar uiteindelijk raken we toch nog in Tana (Antananarivo). We hadden natuurlijk ook nog de Taxi-Brousse kunnen nemen. Het lokale vervoer voor 35.000 ariary maar die doet er dan ook 20 uur over. In Tana gekomen gaan we natuurlijk shoppen. Maar dat niet alleen. Met een paar man trekken we erop uit om wat cultuur te snuiven. We nemen een lelijk eendje als taxi naar het paleis op de berg en lopen de route langs de belangrijkste gebouwen naar beneden. Hier woonde vroeger een Queen die graag mensen in kokend water stopte als ze niet luisterden of van een klif af duwde waar ze nu maar een kathedraal neer hebben gezet. Hmmmm, rare gewoonte. De avond valt ook hier snel dus besluiten we op tijd te gaan eten zodat we deze lange dag ook op tijd kunnen afsluiten. We nemen het duurste restaurant voor de verandering en eten echt een keer culinair. Dit kost een vermogen. Maar liefst 109.000 ariary moeten we afrekenen met zijn 4e en dat is omgerekend ongeveer 40 euro. Voor 10 euro de man kun je in Nederland de drankjes zelfs niet betalen. Dit geeft ook weer aan wat voor armoede er heerst want onderweg naar het hotel liggen veel mensen op straat te slapen. Het is eigenlijk heel triest en je voelt je best machteloos.

Ik hoop snel weer internet te vinden voor mijn verhalen maar het is me nog maar op 2 plekken gelukt. Dit geeft maar weer aan dat het niet op toeristen is ingespeeld. Ergens maar goed ook want nu zien we hoe Madagascar echt moet zijn maar aan de andere kant jammer omdat ik het ook graag met jullie wil delen. Als je ziet hoe ik hier mijn verhalen moet typen, lach je je rot. Het is een krakkemikkig hokje van hout dat aan alle kanten wiebelt. De rest van de straat heeft geen verlichting en staat ook op instorten. Maar er is internet hahahaha. Ik wil degene die reacties hebben geschreven bij deze ook bedanken. Het is erg leuk om een reactie terug te lezen en geeft me ook meer zin om uren achter de computer door te brengen hahaha.

Tot het volgende verslag
Groetjes Annie en Angelique

  • 08 Juni 2011 - 16:34

    Albert:

    Leuk om te horen hoe het aan de andere kant van de evenaar aan toe gaat. Klinkt heel erg leuk. Ben erg benieuwd naar de foto's.

  • 08 Juni 2011 - 17:48

    Simon:

    Dag Angelique,
    Dank voor het feit dat we via je verhalen mee kunnen genieten van je belevenissen. Het lijkt alsof ik via een webcam jouw reis ervaar, geweldig.
    Jouw enthousiasme is aanstekelijk, je oog voor detail opmerkelijk en je relativeringsvermogen doet me deugd.
    Je geniet er echt van, en ik geniet mee via je verhalen!
    Dank je en nog een hele fijne voortzetting!

    Simon

  • 08 Juni 2011 - 21:09

    Pa :

    Leuk, mooi verhaal.
    Ik begrijp niet waar mijn vorige reacties zijn gebleven.

  • 09 Juni 2011 - 07:23

    Carola:

    Hoi hoi, weer genoten van 3 verhalen tegelijk. Zag ze gisteren staan , maar helaas op het werk kon ik ze niet lezen en nu geniet ik op mijn vrije ochtend van jouw verhalen. Zou je wel eens willen zien zitten in dat hokje ha ha.
    Geniet er nog van want de reis is afgelopen voordat je het weet.

  • 09 Juni 2011 - 08:01

    Marion Beelen:

    Hoi lady's,
    Terwijl ik alle verslagen achter elkaar binnen krijg en met veel plezier aan het lezen ben, maken jullie je al weer op voor de laatste dagen op dat prachtige eiland.
    Angelique, je moet van al je reisverslagen maar eens een boek gaan maken want je kan zo geweldig mooi schrijven.
    Geniet er samen nog van en vanuit een zonnig Valkenswaard heel veel groetjes.

    Marion

  • 09 Juni 2011 - 19:44

    Willie Luijten:

    Dit lijkt me voor jou een echte vakantie.
    uit de reisverslagen kan ik opmaken, dat je enorm geniet.
    ik hoop, dat jij en je moeder de rest van de vakantie nog meer zullen genieten. Tot over een dag of tien

  • 11 Juni 2011 - 07:29

    Riet:

    Ik heb weer genoten van je verhalen. De mooie foto`s zullen nog wel volgen..........hoop ik

    Geniet nog van jullie laatste dagen daar op Madagascar

    Liefs Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angelique

Actief sinds 12 Mei 2011
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 85703

Voorgaande reizen:

16 Mei 2019 - 10 Juni 2019

Georgië

14 Oktober 2013 - 18 November 2013

On the move agian

28 November 2012 - 04 Januari 2013

Weer terug naar het backpacken!!

25 Mei 2012 - 15 Juni 2012

Een totaal andere vakantie

08 December 2011 - 07 Januari 2012

Terug naar Midden-Amerika

22 Mei 2011 - 14 Juni 2011

Madagascar

Landen bezocht: